Mindig felmerül a kérdés, hogy magyar piacot célozzunk meg, vagy az amerikait?
Esetleg mindkettőt?

Összeszedtem az érveket és ellenérveket a témában.

„Az amerikai piac nagyobb”

Az elgondolás, hogy megfelelő angol tudással angol nyelvű weboldalt építs azért, mert jóval többen beszélnek angolul, mint magyarul – ez teljesen rendben van. Nagyobb volumen, több hasznon.

Mivel az Egyesül Államoké a világ legnagyobb és legfejlettebb piacgazdasága, joggal gondolod, hogy kereskedőként a könnyebb utat járod, ha nekik adsz el.

Ezt a két dolgot tedd még bele az egyenletbe:

  • A több vásárlóra több kereskedő is jut. Az amerikai versenytársaid nem csak többen vannak, hanem a marketing hazájában valószínűleg jóval képzettebbek is az átlag magyar vállalkozónál. Vélhetően tőkeerősebbek is.
  • Mivel a több vevőre többen céloznak, ezért az USA-ban sokkal nagyobb a reklámzaj, amiből ki kell majd tűnnöd.

A saját tapasztalatom az amerikai webshopommal:

Itthon tűzoltós autómatricákat értékesítettem tűzoltóknak. Ez ugyan még nem dropshippinggel ment, hanem vettem hozzá gépet és magam gyártottam le a matricákat, mert így nagyobb volt az árrés rajta. Én is tűzoltó vagyok, „beszélem a nyelvüket”, tudom, mit szeretnek. Ez annyira bejött, hogy gyakorlatilag ezekkel a matricákkal indult be a cégem.

Mikor ez már jól ment, én is szemet vetettem az USA-ra és megcsináltam egy külön domain alatt az angol nyelvű webshopot ugyanazokkal a termékekkel, ráadásul MAGYAR árakon. Azért volt szerencsés a termékválasztás, mert ezeket a matricákat sima levélben is ki lehet küldeni, nem kell megfizetni a csomagküldés horror összegét.

Hirdettem is rá Facebook-on, becélozva az ottani tűzoltókat, valamint egy New York-i infuenceren keresztül kedvezménykuponokat is küldtem ki a New York-i tűzoltóknak. Tudod hány megrendelés jött be egy év alatt?
Egy k*rv@ darab sem. Egy se. Mintha valami technikai hiba akadályozta volna, pedig nem.

Ugyanez volt az eredmény Los Angeles-szel is, egyszerűen lenyomtak a helyiek.

„Az USA-ban kedvezőbb az adózás”

Ha olvastad a dropshipping vállalkozás indításáról szóló cikkem, akkor képben lehetsz azzal, mennyibe kerül egy magyar vállalkozónak alap szinten beindítani egy dropshipping webshopot. Ha ugyanezt az USA-ban szeretnéd megtenni, akkor bátran számolhatsz 5-10x szorzóval.

Igaz, hogy az ottani adózás (sales tax) más rendszerű és kedvezőbb, csak ne felejtsd el, hogy adózáshoz először bevételt kell produkálni. Bevételed abból lesz, hogy látogatókat terelsz az oldaladra, akik vásárolni fognak tőled. Ha hirdetésből vagy SEO útján szerzed a látogatókat, akkor készülj fel rá, hogy egy látogató megszerzésének költsége többszörösébe fog kerülni (egyes iparágakban tízszer annyit kell fizetned, mintha magyaroknak hirdetnél).

Bele kell kalkulálni, hogy ahol a kereskedelmi tevékenységet folytatná a céged, ott milyen előírásoknak kell megfelelni. Ez államonként is eltérő lehet, ezért általában pénzügyi közvetítő személyt szoktak alkalmazni, amennyiben USA-n kívüli cégről van szó.

Arra is fel kell készülni, hogy az ottani törvények és a hatóságok nem feltétlenül a USA-n kívüli cégek működését támogatják.

Ha magyar cégként az USA-ban kereskedsz, akkor nem illet meg egy csomó olyan kedvezmény és támogatás, ami az ottani vállalkozásokat segíti. Ha pedig amerikai céget hozol létre, székhelyszolgáltatás és pénzügyi közvetítő igénybe vételével, akkor könnyen „elbukhatod a réven, amit nyernél a vámon.”

Persze biztos van, akinek összejön, de sajnos az a ritkábbik eset.

A személyes véleményem az, hogy csak olyan ember gondolkodjon amerikai vásárlókra célzott webshopon,

  • aki éveket élt Amerikában,
  • ÉS anyanyelvi szinten megy neki az amerikai angol,
  • ÉS vannak helyi kapcsolatai,
  • ÉS nem okoz neki gondot, hogy a hirdetési költségek sokkal magasabbak a Magyarországon megszokott áraknál, ráadásul a helyi konkurencia többszöröse és sokkal képzettebb az itthoninál.

Kereskedőként fel kell ismerned a piaci igényeket. Hogyan tudnád ezt megtenni, ha nem vagy ott, ahol a célcsoportod tagjai?

Van, aki beömleszt egy webshopba minden sz*rt, mert úgy gondolja, mások is keresnek így sok pénzt. De akinek nincs semmilyen hozzáadott értéke, az hamar el fog bukni, bárhol is próbálja majd eladni.

Én azt gondolom, hogy jó termékkel és jó marketinggel a hazai piacból is ragyogó profitot lehet kivenni.

Ha szeretnél belefogni, akkor kezdd azzal, hogy elolvasod a Nulladik lépés című ebook-ot, amely segít megtervezni az első dropshipping vállalkozásod.

írta:

Nagy-Meszler Csaba
a dropship.hu szerzője

A cikkhez felhasznált fotók: Evening_tao / Freepik és Jesse Echevarria / unsplash